Tuesday 17 May 2016

Keindahan Gua Kek Lok Tong

Dh 24 tahun dilahirkan sebagai anak jati perak, dan baru ini lah ayu jejakkan kaki ke GUA KEK LOK TONG nie. Gua Kek Lok Tong ini terletak di Gunung Rapat, Ipoh Perak. Lebih kepada rumah ibadat penganut agama Buddha. Untuk pengetahuan semua Gua Kek Lok Tong ini tersenarai sebagai lokasi pelancongan di Perak.  Ape yang menarikya disini, tentulah keindahan gua batu kapurnye. Terdapat juga tasik dan taman seperti taman rekreasi berhampiran gua ini. Tiada yuran kemasukan yang dikenakan. Free of charge!!! Di sini, pelawat dilarang membawa haiwan peliharaan, seperti kucing, anjing, arnab dan seangkatan dengannya. Terdapat juga arca-arca kecil yang menarik yang menjadi tarikan di gua ini.





Keindahan di dalam Gua Kek Lok Tong






Kolam Ikan yang terdapat di dalam Gua Kek Lok Tong


Tangga untuk ke taman buatan /rekreasi


Suasana di Taman Buatan berhampiran Gua Kek Lok Tong









Arca yang menjadi tarikan di Gua Kek Lok Tong












Sekian................

No comments:

Post a Comment